perjantai 28. elokuuta 2015

Nelitahti moottorin työkierto

1. Imutahti
imutahdin aikana imu venttiili on auki ja mäntä liikkuu alaspäin. Moottoriin tulee tällöin bensan ja ilman seosta. Kun mäntä on alhaalla venttiilli menee kiinni.

2.puristustahti
Mäntä lähtee ylöspäin ja molemmat venttiilit on kiinni. Kun mäntä on lähes ylhäällä tapahtuu sytytys jolloin bensan ja ilman seos palaa.

3.työtahti

Puristustahdin aikana mäntä menee alas ja molemmat venttiilit on kiinni. Työtahdin aikana bensa ja ilma palaa, pakoventtiili alkaa aueta

4.poistotahti

Mäntä lähtee taas ylöspäin ja nyt pakoventtiili on auki ja pakokaasut poistuvat sylinteristä. imuventtiili alkaa aueta.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti